THE NEXT NEWSFLASH

Met zoveel specialisten en ervaring, hebben we natuurlijk ook veel te vertellen over het vak. En dat doen we graag. Met onze blog delen wij kennis, inspiratie en tips. 

Blogs

Hoe schrijf je een krachtige tekst?

Een vlotte, krachtige en korte tekst is belangrijk voor het geïnteresseerd houden van de lezer. Bij langdradige zinnen en moeilijke woorden, haak je snel af. Vaak denkt men dat korte zinnen en krachtige teksten niet professioneel overkomen. Dit is echter niet waar.

Een nieuwe merknaam bedenken

Een goede merknaam is van groot belang. Het is het eerste wat mensen van jouw merk horen. En dit moet meteen goed zitten. Soms komt er bij een uitgebreide re branding een nieuwe bedrijfsnaam voor. Een nieuw bedrijf heeft natuurlijk áltijd een nieuwe naam nodig.

Blog Marketing geheimen

Er zijn bewezen manieren die je helpen succesvol te worden als marketeer of verkoper. Vandaag nemen we je mee in de principes van Robert Cialdini. Hij bekijkt de kunst van het ‘verleiden’ vanuit de psychologie. Cialdini noemt het ‘weapons of influence’.

Marketing vs branding

Weet jij wat nou eigenlijk marketing en branding is? Na het lezen van dit artikel, wel. Als je praat over marketing heb je het over het actief promoten van je producten en/of diensten. In de essentie is het dat je via verschillende kanalen en momenten vertelt…

Rebranding van jouw merk

Rebranding houdt eigenlijk in dat je je merk opnieuw positioneert in de markt. Een herpositionering kan klein worden aangepakt, maar ook groot. Er is altijd een aanleiding voor een rebranding. Verandering komt niet vanzelf, soms is het gewoon tijd voor wat nieuws!

Ondernemerschap

Sommige zien het ondernemerschap als een nieuw bedrijf oprichten, mensen die nieuwe markten betreden met bestaande of nieuwe producten of het binnen gaan van bestaande markten met nieuwe producten. Volgens anderen is het ondernemerschap weer het vermogen iets te creëren en op te bouwen vanuit praktisch niks.

Onze nieuwe huisstijl!

Eindelijk was het dan zover, ons eigen merk vernieuwd. Het heeft even geduurd en het kostte veel koppen koffie en sparring tussen onze content designers. Maar ons bedrijf heeft haar nieuwe jasje eindelijk aan!

Hoe schrijf je een goede brandstory?

Een goede brandstory is kort, krachtig en zegt precies wat jouw bedrijf moet uitstralen. Dit klinkt misschien heel makkelijk, maar dit kan toch nog best tegenvallen. Het vinden van krachtige zinnen, de juiste woorden en goede combinaties kan moeilijker zijn dan je denkt…

Succesfactoren van een wereldmerk

Soms is het goed om je bedrijf even een dag uit te stappen. Inspiratie buiten de deur op doen. Bevestigd worden in eigen plannen. Of juist besluiten het anders aan te pakken. Wij gaan er regelmatig op uit om anders te kijken. Elk jaar doen wij een dag GroeiCollege van…

Ondernemers blijven ontwikkelen

Voor ondernemers is het blijven ontwikkelen een van de belangrijkste dingen. Je haalt er je motivatie vandaan. Door de lessen die je dagelijks leert regelmatig uit te schrijven, hou je meer vast wat je leert. Het maken van notities hoort daar bij…

De marketingtrends van 2018

1. Adverteren: steeds minder interactie, maar meer bereik Facebook is in Nederland met 9,5 miljoen geregistreerde gebruikers nog steeds het grootste social-media-kanaal. Grote kans dat jouw doelgroep hier dus ook aanwezig is. Het gaat bij het adverteren op Facebook minder om interactie…

5 tips voor een goede slogan

Het doel van marketing is om het brein van de consument binnen te dringen. Maar dat is niet makkelijk! Mensen worden overspoeld met reclame en boodschappen, zodat het steeds moeilijker wordt om in het geheugen van de consument te komen. Maar … een slogan kan je…

Succesvol brainstormen

Waarschijnlijk heb je zelf al wel eens gebrainstormd. Kort samengevat is dit niet meer dan in een groep zitten en met elkaar op ideeën te komen. Succesvol brainstormen is een heel effectief middel om sterke concepten te creëren. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Succesvol brainstormen.

De geheimen van superniche-marketing

Ijsverkopers houden deze regenachtige weken tijd over voor marketing activiteiten. Met de tikkende regen op de ijssalon met je team brainstormen over een nieuwe, opvallende actie. Ben jij mkb-ondernemer en ook op zoek naar een nieuwe marketing invalshoek?

Gewoon is niet gek genoeg

Ondernemen is risico nemen dat weten we allemaal. Een veilige weg is er niet. Je kiest namelijk voor de nieuwe route. In marketingcommunicatie zien we vaak dat bedrijven toch voor de veilige weg kiezen. De weg die op lange termijn niet werkt…

Onze blogs in je mailbox?