Voor ondernemers is het blijven ontwikkelen een van de belangrijkste dingen. Je haalt er je motivatie vandaan. Door de lessen die je dagelijks leert regelmatig uit te schrijven, hou je meer vast wat je leert. Het maken van notities hoort daar bij. Vertrouw niet op je geheugen, maar schrijf je fantastische idee of learning gelijk op.

Wist je dat de meest succesvolle ondernemers denken op papier? Op deze manier kun je terugkijken op wat je hebt geleerd. En het bevordert ook nog eens je persoonlijke effectiviteit. Dus trek uit alles wat je meemaakt een les en schrijf dat op. Plak het dagelijks met een post-it op je computer. Zo maak je dagelijks ontwikkelen en leren een deel van jezelf van en vergroot je de impact op je leerervaringen. Je dwingt jezelf om wat je hebt geleerd zó op te schrijven dat het logisch en krachtig op papier staat.

Mensen die op lange termijn succesvol blijven, besteden jaarlijks ten minste 10% van hun tijd (en geld) aan gerichte opleiding en training. Een prima investering, want de vaardigheden die je nu op doet, kun je voor de rest van je leven gebruiken. Dus kijk eens naar trainingen en opleidingen die beschikbaar zijn voor de kennis die jij nog graag wilt opdoen. Of lees er een goed boek over. Eigenlijk ben je daar al mee begonnen. Je leest immers dit artikel. Officieel goed bezig!

Kijk ook eens met de blik van een student om je heen. Eager op het ontwikkelen. Overal om je heen zijn mensen waar je van kunt leren. En dan niet die eigenwijze ondernemer uit hangen, dus geen oordeel vooraf ;). Kijk, luister en informeer. Het creëert prachtige kansen door met een open blik naar de wereld te kijken.

Dit moet je absoluut doen!

Dit moet je absoluut doen 28 september, 2020Werk en vakantie zijn dit jaar anders dan anders, maar hopelijk ben je weer fris aan de slag met alle plannen voor 2021. Er zijn een aantal basistrucjes in jouw uitingen die je absoluut moet gebruiken. Of je nu meer...

Onze Next Young Talent

Onze Next Young Talent! 15 september, 2020 Sinds een week hebben we een sportfanaat in het team. Hij loopt elke dag binnen in z’n sportjack, nog net de voetbal niet onder de arm. Na het werk is dat het eerste wat hij gaat doen. Even lekker een balletje trappen… Wij...

Uit het oog

Uit het oog, uit het hart 20 augustus, 2020 Is investeren in marketing nu slim De vraag is niet langer of we ons in een economische recessie bevinden, als gevolg van de wereldwijde uitbraak van het coronavirus, maar wel hoe diep de crisis zal snijden, en hoelang zal...

laat je zien

Laat je zien16 juni, 2020Allemaal willen we de aandacht van de doelgroep. Informatie wordt afgevuurd, om te lezen, kijken, luisteren, downloaden of beleven. Jij wil de aandacht van jouw doelgroep vasthouden en het enthousiasme verhogen. En als het even kan het gedrag...

Pak je marketing op

Pak je marketing weer op18 mei, 2020Ook nu wil je jouw bedrijf laten groeien. Goed zichtbaar zijn bij de doelgroep is een belangrijk onderdeel van jouw strategie. In dit artikel lees je hoe je dit aanpakt.  Een lokaal administratiekantoor uit Maas en Waal gaat in 2020...

Gewoon Is Niet Gek Genoeg

Gewoon is niet gek genoeg! 17 oktober, 2019 Ondernemen is risico nemen dat weten we allemaal. Een veilige weg is er niet. Je kiest namelijk voor de nieuwe route. In marketingcommunicatie zien we vaak dat bedrijven toch voor de veilige weg kiezen. De weg die op lange...

Raak met Smaak

De geheimen van superniche-marketing 13 aug, 2019 Ijsverkopers houden deze regenachtige weken tijd over voor marketing activiteiten. Met de tikkende regen op de ijssalon met je team brainstormen over een nieuwe, opvallende actie. Ben jij mkb-ondernemer en ook op zoek...

Succesvol brainstormen

Succesvol brainstormen 11 april, 2019 Waarschijnlijk heb je zelf al wel eens gebrainstormd. Kort samengevat is dit niet meer dan in een groep zitten en met elkaar op ideeën te komen. Succesvol brainstormen is een heel effectief middel om sterke concepten te creëren....

Hoe schrijf je een krachtige tekst?

Hoe schrijf je een krachtige tekst?18 januari, 2019Hoe schrijf je een goed lopende tekst? Hieronder geven we je vijf tips die je helpen bij een vlotte tekst schrijven. Waarom een sterke tekst belangrijk is Een vlotte, krachtige en korte tekst is belangrijk voor het...

Een nieuwe merknaam bedenken

Een nieuwe merknaam bedenken10 januari, 2019Een goede merknaam is van groot belang. Het is het eerste wat mensen van jouw merk horen. En dit moet meteen goed zitten. Soms komt er bij een uitgebreide re branding een nieuwe bedrijfsnaam voor. Een nieuw bedrijf heeft...