Voor ondernemers is het blijven ontwikkelen een van de belangrijkste dingen. Je haalt er je motivatie vandaan. Door de lessen die je dagelijks leert regelmatig uit te schrijven, hou je meer vast wat je leert. Het maken van notities hoort daar bij. Vertrouw niet op je geheugen, maar schrijf je fantastische idee of learning gelijk op.

Wist je dat de meest succesvolle ondernemers denken op papier? Op deze manier kun je terugkijken op wat je hebt geleerd. En het bevordert ook nog eens je persoonlijke effectiviteit. Dus trek uit alles wat je meemaakt een les en schrijf dat op. Plak het dagelijks met een post-it op je computer. Zo maak je dagelijks ontwikkelen en leren een deel van jezelf van en vergroot je de impact op je leerervaringen. Je dwingt jezelf om wat je hebt geleerd zó op te schrijven dat het logisch en krachtig op papier staat.

Mensen die op lange termijn succesvol blijven, besteden jaarlijks ten minste 10% van hun tijd (en geld) aan gerichte opleiding en training. Een prima investering, want de vaardigheden die je nu op doet, kun je voor de rest van je leven gebruiken. Dus kijk eens naar trainingen en opleidingen die beschikbaar zijn voor de kennis die jij nog graag wilt opdoen. Of lees er een goed boek over. Eigenlijk ben je daar al mee begonnen. Je leest immers dit artikel. Officieel goed bezig!

Kijk ook eens met de blik van een student om je heen. Eager op het ontwikkelen. Overal om je heen zijn mensen waar je van kunt leren. En dan niet die eigenwijze ondernemer uit hangen, dus geen oordeel vooraf ;). Kijk, luister en informeer. Het creëert prachtige kansen door met een open blik naar de wereld te kijken.

Hoe schrijf je een krachtige tekst?

Hoe schrijf je een krachtige tekst?18 januari, 2019 Hoe schrijf je een goed lopende tekst? Hieronder geven we je vijf tips die je helpen bij een vlotte tekst schrijven. Waarom een sterke tekst belangrijk is Een vlotte, krachtige en korte tekst is belangrijk voor het...

Een nieuwe merknaam bedenken

Een nieuwe merknaam bedenken10 januari, 2019Een goede merknaam is van groot belang. Het is het eerste wat mensen van jouw merk horen. En dit moet meteen goed zitten. Soms komt er bij een uitgebreide re branding een nieuwe bedrijfsnaam voor. Een nieuw bedrijf heeft...

De principes van Cialdini

De principes van Cialdini 17 december, 2018 Robert Cialdini is de koning van de zes principes waarmee je mensen kunt beïnvloedden. De rode draad van zijn boek ‘’influence: The Psychology of Persuasion’’ is : beïnvloeding van mensen is geen geluk of magie, het is...

Het ondernemerschap

Het ondernemerschap 10 december, 2018 Het ondernemerschap Bij THE NEXT BRAND zijn we allemaal ondernemers. Sommige zien het ondernemerschap als een nieuw bedrijf oprichten, mensen die nieuwe markten betreden met bestaande of nieuwe producten of het binnen gaan van...

Rebranding van jouw merk

Rebranding van jouw merk 03 december, 2018 Rebranding houdt eigenlijk in dat je je merk opnieuw positioneert in de markt. Een herpositionering kan klein worden aangepakt, maar ook groot. Er is altijd een aanleiding voor een rebranding. Verandering komt niet vanzelf,...

Onze nieuwe huisstijl!

Onze nieuwe huisstijl26 november, 2018Eindelijk was het dan zover, ons eigen merk vernieuwd. Het heeft even geduurd en het kostte veel koppen koffie en sparring tussen onze content designers. Maar ons bedrijf heeft haar nieuwe jasje eindelijk aan! We hebben voor ons...

Hoe schrijf je een goede brandstory

Hoe schrijf je een goede brandstory? 19 november, 2018 Een goede brandstory is kort, krachtig en zegt precies wat jouw bedrijf moet uitstralen. Dit klinkt misschien heel makkelijk, maar dit kan toch nog best tegenvallen. Het vinden van krachtige zinnen, de juiste...

Succesfactoren van een wereldmerk

Succesfactoren van een wereldmerk 30 juli, 2018 Soms is het goed om je bedrijf even een dag uit te stappen. Inspiratie buiten de deur op doen. Bevestigd worden in eigen plannen. Of juist besluiten het anders aan te pakken. Wij gaan er regelmatig op uit om anders te...

Succesvolle ondernemers blijven ontwikkelen

Succesvolle ondernemers blijven ontwikkelen2 augustus, 2018 Voor ondernemers is het blijven ontwikkelen een van de belangrijkste dingen. Je haalt er je motivatie vandaan. Door de lessen die je dagelijks leert regelmatig uit te schrijven, hou je meer vast wat je leert....

Marketing vs branding

Marketing vs branding10 augustus, 2018 Weet jij wat nou eigenlijk marketing en branding is? Na het lezen van dit artikel, weet jij het. Als je praat over marketing heb je het over het actief promoten van je producten en/of diensten. In de essentie is het dat je via...