
Succesfactoren van een wereldmerk
30 juli, 2018
Soms is het goed om je bedrijf even een dag uit te stappen. Inspiratie buiten de deur op doen. Bevestigd worden in eigen plannen. Of juist besluiten het anders aan te pakken. Wij gaan er regelmatig op uit om anders te kijken. Elk jaar doen wij een dag GroeiCollege van De Ondernemer. Ondernemer Raymond Cloosterman, Rituals-baas, sprak dit jaar tijdens het GroeiCollege.
Persoonlijk vinden wij het super interessant om verhalen van succesvolle ondernemers te horen. Niet alleen het eindresultaat is inspirerend, maar vooral ook hoe ze daar zijn gekomen. Te bedenken dat Rituals in eerste instantie helemaal niet populair was, is nu bijna niet te geloven. En toch is het zeven jaar lang zo geweest. Na jarenlang heel hard werken, vallen en volhouden, doorzetten op goede ideeën en vooral vertrouwen in je onderneming is het succes voor Rituals gekomen. Wat waren de succesfactoren?
1. Ondernemersdrang
2. Doorzettingsvermogen
3. Investeren in de branding
4. Leren van elke misser
5. Durven doorpakken wanneer er iets wel goed gaat.
Bij Rituals wil je altijd terugkomen. Dat komt vooral door de merkwaarde, de beleving én de hoeveelheid nieuwe producten die ze jaarlijks uitbrengen. Maar liefst 300. Ook de limited editions zijn favoriet bij de klant. Op deze manier kun je als klant iets nieuws blijven ontdekken, zonder naar de concurrent te hoeven lopen. Heel slim.
Het heeft ons opnieuw geïnspireerd om ook te vernieuwen in aanbod en onze marketing te verbeteren. Wat doe jij aan innovatie, branding en merkwaarde? En hoe belangrijk is dit voor jouw bedrijf? Of beter nog, wat zou er veranderen in jouw bedrijf als je dit meer zou doen?
