Succesfactoren van een wereldmerk

30 juli, 2018

Soms is het goed om je bedrijf even een dag uit te stappen. Inspiratie buiten de deur op doen. Bevestigd worden in eigen plannen. Of juist besluiten het anders aan te pakken. Wij gaan er regelmatig op uit om anders te kijken. Elk jaar doen wij een dag GroeiCollege van De Ondernemer. Ondernemer Raymond Cloosterman, Rituals-baas, sprak dit jaar tijdens het GroeiCollege.

Persoonlijk vinden wij het super interessant om verhalen van succesvolle ondernemers te horen. Niet alleen het eindresultaat is inspirerend, maar vooral ook hoe ze daar zijn gekomen. Te bedenken dat Rituals in eerste instantie helemaal niet populair was, is nu bijna niet te geloven. En toch is het zeven jaar lang zo geweest. Na jarenlang heel hard werken, vallen en volhouden, doorzetten op goede ideeën en vooral vertrouwen in je onderneming is het succes voor Rituals gekomen. Wat waren de succesfactoren?

1. Ondernemersdrang
2. Doorzettingsvermogen
3. Investeren in de branding
4. Leren van elke misser
5. Durven doorpakken wanneer er iets wel goed gaat.

Bij Rituals wil je altijd terugkomen. Dat komt vooral door de merkwaarde, de beleving én de hoeveelheid nieuwe producten die ze jaarlijks uitbrengen. Maar liefst 300. Ook de limited editions zijn favoriet bij de klant. Op deze manier kun je als klant iets nieuws blijven ontdekken, zonder naar de concurrent te hoeven lopen. Heel slim. 

Het heeft ons opnieuw geïnspireerd om ook te vernieuwen in aanbod en onze marketing te verbeteren. Wat doe jij aan innovatie, branding en merkwaarde? En hoe belangrijk is dit voor jouw bedrijf? Of beter nog, wat zou er veranderen in jouw bedrijf als je dit meer zou doen?

lees meer artikelen

Hoe schrijf je een krachtige tekst?

Hoe schrijf je een krachtige tekst?18 januari, 2019 Hoe schrijf je een goed lopende tekst? Hieronder geven we je vijf tips die je helpen bij een vlotte tekst schrijven. Waarom een sterke tekst belangrijk is Een vlotte, krachtige en korte tekst is belangrijk voor het...

Een nieuwe merknaam bedenken

Een nieuwe merknaam bedenken10 januari, 2019Een goede merknaam is van groot belang. Het is het eerste wat mensen van jouw merk horen. En dit moet meteen goed zitten. Soms komt er bij een uitgebreide re branding een nieuwe bedrijfsnaam voor. Een nieuw bedrijf heeft...

De principes van Cialdini

De principes van Cialdini 17 december, 2018 Robert Cialdini is de koning van de zes principes waarmee je mensen kunt beïnvloedden. De rode draad van zijn boek ‘’influence: The Psychology of Persuasion’’ is : beïnvloeding van mensen is geen geluk of magie, het is...

Het ondernemerschap

Het ondernemerschap 10 december, 2018 Het ondernemerschap Bij THE NEXT BRAND zijn we allemaal ondernemers. Sommige zien het ondernemerschap als een nieuw bedrijf oprichten, mensen die nieuwe markten betreden met bestaande of nieuwe producten of het binnen gaan van...

Rebranding van jouw merk

Rebranding van jouw merk 03 december, 2018 Rebranding houdt eigenlijk in dat je je merk opnieuw positioneert in de markt. Een herpositionering kan klein worden aangepakt, maar ook groot. Er is altijd een aanleiding voor een rebranding. Verandering komt niet vanzelf,...

Onze nieuwe huisstijl!

Onze nieuwe huisstijl26 november, 2018Eindelijk was het dan zover, ons eigen merk vernieuwd. Het heeft even geduurd en het kostte veel koppen koffie en sparring tussen onze content designers. Maar ons bedrijf heeft haar nieuwe jasje eindelijk aan! We hebben voor ons...

Hoe schrijf je een goede brandstory

Hoe schrijf je een goede brandstory? 19 november, 2018 Een goede brandstory is kort, krachtig en zegt precies wat jouw bedrijf moet uitstralen. Dit klinkt misschien heel makkelijk, maar dit kan toch nog best tegenvallen. Het vinden van krachtige zinnen, de juiste...

Succesfactoren van een wereldmerk

Succesfactoren van een wereldmerk 30 juli, 2018 Soms is het goed om je bedrijf even een dag uit te stappen. Inspiratie buiten de deur op doen. Bevestigd worden in eigen plannen. Of juist besluiten het anders aan te pakken. Wij gaan er regelmatig op uit om anders te...

Succesvolle ondernemers blijven ontwikkelen

Succesvolle ondernemers blijven ontwikkelen2 augustus, 2018 Voor ondernemers is het blijven ontwikkelen een van de belangrijkste dingen. Je haalt er je motivatie vandaan. Door de lessen die je dagelijks leert regelmatig uit te schrijven, hou je meer vast wat je leert....

Marketing vs branding

Marketing vs branding10 augustus, 2018 Weet jij wat nou eigenlijk marketing en branding is? Na het lezen van dit artikel, weet jij het. Als je praat over marketing heb je het over het actief promoten van je producten en/of diensten. In de essentie is het dat je via...