Succesfactoren van een wereldmerk

30 juli, 2018

Soms is het goed om je bedrijf even een dag uit te stappen. Inspiratie buiten de deur op doen. Bevestigd worden in eigen plannen. Of juist besluiten het anders aan te pakken. Wij gaan er regelmatig op uit om anders te kijken. Elk jaar doen wij een dag GroeiCollege van De Ondernemer. Ondernemer Raymond Cloosterman, Rituals-baas, sprak dit jaar tijdens het GroeiCollege.

Persoonlijk vinden wij het super interessant om verhalen van succesvolle ondernemers te horen. Niet alleen het eindresultaat is inspirerend, maar vooral ook hoe ze daar zijn gekomen. Te bedenken dat Rituals in eerste instantie helemaal niet populair was, is nu bijna niet te geloven. En toch is het zeven jaar lang zo geweest. Na jarenlang heel hard werken, vallen en volhouden, doorzetten op goede ideeën en vooral vertrouwen in je onderneming is het succes voor Rituals gekomen. Wat waren de succesfactoren?

1. Ondernemersdrang
2. Doorzettingsvermogen
3. Investeren in de branding
4. Leren van elke misser
5. Durven doorpakken wanneer er iets wel goed gaat.

Bij Rituals wil je altijd terugkomen. Dat komt vooral door de merkwaarde, de beleving én de hoeveelheid nieuwe producten die ze jaarlijks uitbrengen. Maar liefst 300. Ook de limited editions zijn favoriet bij de klant. Op deze manier kun je als klant iets nieuws blijven ontdekken, zonder naar de concurrent te hoeven lopen. Heel slim. 

Het heeft ons opnieuw geïnspireerd om ook te vernieuwen in aanbod en onze marketing te verbeteren. Wat doe jij aan innovatie, branding en merkwaarde? En hoe belangrijk is dit voor jouw bedrijf? Of beter nog, wat zou er veranderen in jouw bedrijf als je dit meer zou doen?

lees meer artikelen

Dit moet je absoluut doen!

Dit moet je absoluut doen 28 september, 2020Werk en vakantie zijn dit jaar anders dan anders, maar hopelijk ben je weer fris aan de slag met alle plannen voor 2021. Er zijn een aantal basistrucjes in jouw uitingen die je absoluut moet gebruiken. Of je nu meer...

Onze Next Young Talent

Onze Next Young Talent! 15 september, 2020 Sinds een week hebben we een sportfanaat in het team. Hij loopt elke dag binnen in z’n sportjack, nog net de voetbal niet onder de arm. Na het werk is dat het eerste wat hij gaat doen. Even lekker een balletje trappen… Wij...

Uit het oog

Uit het oog, uit het hart 20 augustus, 2020 Is investeren in marketing nu slim De vraag is niet langer of we ons in een economische recessie bevinden, als gevolg van de wereldwijde uitbraak van het coronavirus, maar wel hoe diep de crisis zal snijden, en hoelang zal...

laat je zien

Laat je zien16 juni, 2020Allemaal willen we de aandacht van de doelgroep. Informatie wordt afgevuurd, om te lezen, kijken, luisteren, downloaden of beleven. Jij wil de aandacht van jouw doelgroep vasthouden en het enthousiasme verhogen. En als het even kan het gedrag...

Pak je marketing op

Pak je marketing weer op18 mei, 2020Ook nu wil je jouw bedrijf laten groeien. Goed zichtbaar zijn bij de doelgroep is een belangrijk onderdeel van jouw strategie. In dit artikel lees je hoe je dit aanpakt.  Een lokaal administratiekantoor uit Maas en Waal gaat in 2020...

Gewoon Is Niet Gek Genoeg

Gewoon is niet gek genoeg! 17 oktober, 2019 Ondernemen is risico nemen dat weten we allemaal. Een veilige weg is er niet. Je kiest namelijk voor de nieuwe route. In marketingcommunicatie zien we vaak dat bedrijven toch voor de veilige weg kiezen. De weg die op lange...

Raak met Smaak

De geheimen van superniche-marketing 13 aug, 2019 Ijsverkopers houden deze regenachtige weken tijd over voor marketing activiteiten. Met de tikkende regen op de ijssalon met je team brainstormen over een nieuwe, opvallende actie. Ben jij mkb-ondernemer en ook op zoek...

Succesvol brainstormen

Succesvol brainstormen 11 april, 2019 Waarschijnlijk heb je zelf al wel eens gebrainstormd. Kort samengevat is dit niet meer dan in een groep zitten en met elkaar op ideeën te komen. Succesvol brainstormen is een heel effectief middel om sterke concepten te creëren....

Hoe schrijf je een krachtige tekst?

Hoe schrijf je een krachtige tekst?18 januari, 2019Hoe schrijf je een goed lopende tekst? Hieronder geven we je vijf tips die je helpen bij een vlotte tekst schrijven. Waarom een sterke tekst belangrijk is Een vlotte, krachtige en korte tekst is belangrijk voor het...

Een nieuwe merknaam bedenken

Een nieuwe merknaam bedenken10 januari, 2019Een goede merknaam is van groot belang. Het is het eerste wat mensen van jouw merk horen. En dit moet meteen goed zitten. Soms komt er bij een uitgebreide re branding een nieuwe bedrijfsnaam voor. Een nieuw bedrijf heeft...