Laat je zien

16 juni, 2020

Allemaal willen we de aandacht van de doelgroep. Informatie wordt afgevuurd, om te lezen, kijken, luisteren, downloaden of beleven. Jij wil de aandacht van jouw doelgroep vasthouden en het enthousiasme verhogen. En als het even kan het gedrag beïnvloeden om jouw volgers in actie te krijgen.

Digitale dialoog

Te vaak zien we online nog een eenzijdige stroom van berichten, hoe interessant de inhoud ook is. Veel beter werkt het om content te maken die aanstuurt op een digitaal gesprek. Simpel gezegd is dit het verschil tussen toekijken hoe klanten door de winkel lopen of daadwerkelijk een gesprek met ze aangaan.

✔️Sociale communicatie

Of je klanten nu op LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok of een ander platform zitten: dit is het moment om gebruik te maken van de directe communicatiemogelijkheden die deze platformen bieden. Social media is essentieel voor de communicatie tussen lokale bedrijven en hun klanten. Sociale netwerken zien een exponentiele groei in het gebruik van hun platformen. Nu iedereen meer thuis is, is contact houden of informatie verzamelen via socials populairder dan ooit.

    Er zijn verschillende manieren om online zichtbaar te blijven en verbonden te zijn in deze tijden: Wees open en vertel hoe deze situatie je bedrijf beïnvloedt.

    • Vertel hoe je betrokken bent bij het ondersteunen van de gemeenschap. Bijvoorbeeld wanneer je doneert aan de lokale voedselbank.
    • Gebruik video om je nieuwe werkwijze te demonstreren, bijvoorbeeld om nieuwe diensten te highlightenof om te laten zien hoe je met bezoekersstromen in je winkel omgaat. Video is ideaal om tegelijkertijd informatief en verbindend te zijn.
    • Activeer je volgers met een poll. Eenvoudig te maken en jouw volgers vinden het gegarandeerd leuk om te met één druk op de knop mee te kiezen.

    Samenvattend: be out there! Dit is niet het moment om weinig van je te laten horen. Zorg dat je duidelijk en consistent je merkboodschap verspreid. Houd verbinding met je lokale gemeenschap, wee creatief en houd vaart in het verspreiden van berichten. Socials zijn hiervoor een ideale tool: relatief weinig inspanning, lage kosten, een groot bereik en extreem populair.

    Ook jouw communicatie naar een next level brengen? Laat je zien. Of dat nu op social media is of met een originele post verzending…  Zorg dat jouw bedrijf in beeld is. Nieuwsgierig? Kijk hier naar onze #blijfzichtbaar marketing pakketten.

    Ook jouw communicatie naar een next level brengen?

    laat je zien

    Laat je zien16 juni, 2020Allemaal willen we de aandacht van de doelgroep. Informatie wordt afgevuurd, om te lezen, kijken, luisteren, downloaden of beleven. Jij wil de aandacht van jouw doelgroep vasthouden en het enthousiasme verhogen. En als het even kan het gedrag...

    Pak je marketing op

    Pak je marketing weer op18 mei, 2020Ook nu wil je jouw bedrijf laten groeien. Goed zichtbaar zijn bij de doelgroep is een belangrijk onderdeel van jouw strategie. In dit artikel lees je hoe je dit aanpakt.  Een lokaal administratiekantoor uit Maas en Waal gaat in 2020...

    Gewoon Is Niet Gek Genoeg

    Gewoon is niet gek genoeg! 17 oktober, 2019 Ondernemen is risico nemen dat weten we allemaal. Een veilige weg is er niet. Je kiest namelijk voor de nieuwe route. In marketingcommunicatie zien we vaak dat bedrijven toch voor de veilige weg kiezen. De weg die op lange...

    Raak met Smaak

    De geheimen van superniche-marketing 13 aug, 2019 Ijsverkopers houden deze regenachtige weken tijd over voor marketing activiteiten. Met de tikkende regen op de ijssalon met je team brainstormen over een nieuwe, opvallende actie. Ben jij mkb-ondernemer en ook op zoek...

    Succesvol brainstormen

    Succesvol brainstormen 11 april, 2019 Waarschijnlijk heb je zelf al wel eens gebrainstormd. Kort samengevat is dit niet meer dan in een groep zitten en met elkaar op ideeën te komen. Succesvol brainstormen is een heel effectief middel om sterke concepten te creëren....

    Hoe schrijf je een krachtige tekst?

    Hoe schrijf je een krachtige tekst?18 januari, 2019Hoe schrijf je een goed lopende tekst? Hieronder geven we je vijf tips die je helpen bij een vlotte tekst schrijven. Waarom een sterke tekst belangrijk is Een vlotte, krachtige en korte tekst is belangrijk voor het...

    Een nieuwe merknaam bedenken

    Een nieuwe merknaam bedenken10 januari, 2019Een goede merknaam is van groot belang. Het is het eerste wat mensen van jouw merk horen. En dit moet meteen goed zitten. Soms komt er bij een uitgebreide re branding een nieuwe bedrijfsnaam voor. Een nieuw bedrijf heeft...

    Blog Marketing geheimen

    Beïnvloeding van mensen is geen geluk of magie, het is psychologie. 22 augustus, 2019 Er zijn bewezen manieren die je helpen succesvol te worden als marketeer of verkoper. Vandaag nemen we je mee in de principes van Robert Cialdini. Hij bekijkt de kunst van het...

    Het ondernemerschap

    Het ondernemerschap 10 december, 2018 Het ondernemerschap Bij THE NEXT BRAND zijn we allemaal ondernemers. Sommige zien het ondernemerschap als een nieuw bedrijf oprichten, mensen die nieuwe markten betreden met bestaande of nieuwe producten of het binnen gaan van...

    Rebranding van jouw merk

    Rebranding van jouw merk 03 december, 2018 Rebranding houdt eigenlijk in dat je je merk opnieuw positioneert in de markt. Een herpositionering kan klein worden aangepakt, maar ook groot. Er is altijd een aanleiding voor een rebranding. Verandering komt niet vanzelf,...