Laat je zien
16 juni, 2020
Allemaal willen we de aandacht van de doelgroep. Informatie wordt afgevuurd, om te lezen, kijken, luisteren, downloaden of beleven. Jij wil de aandacht van jouw doelgroep vasthouden en het enthousiasme verhogen. En als het even kan het gedrag beïnvloeden om jouw volgers in actie te krijgen.
Digitale dialoog
Te vaak zien we online nog een eenzijdige stroom van berichten, hoe interessant de inhoud ook is. Veel beter werkt het om content te maken die aanstuurt op een digitaal gesprek. Simpel gezegd is dit het verschil tussen toekijken hoe klanten door de winkel lopen of daadwerkelijk een gesprek met ze aangaan.
✔️Sociale communicatie
Of je klanten nu op LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok of een ander platform zitten: dit is het moment om gebruik te maken van de directe communicatiemogelijkheden die deze platformen bieden. Social media is essentieel voor de communicatie tussen lokale bedrijven en hun klanten. Sociale netwerken zien een exponentiele groei in het gebruik van hun platformen. Nu iedereen meer thuis is, is contact houden of informatie verzamelen via socials populairder dan ooit.
Er zijn verschillende manieren om online zichtbaar te blijven en verbonden te zijn in deze tijden: Wees open en vertel hoe deze situatie je bedrijf beïnvloedt.
- Vertel hoe je betrokken bent bij het ondersteunen van de gemeenschap. Bijvoorbeeld wanneer je doneert aan de lokale voedselbank.
- Gebruik video om je nieuwe werkwijze te demonstreren, bijvoorbeeld om nieuwe diensten te highlightenof om te laten zien hoe je met bezoekersstromen in je winkel omgaat. Video is ideaal om tegelijkertijd informatief en verbindend te zijn.
- Activeer je volgers met een poll. Eenvoudig te maken en jouw volgers vinden het gegarandeerd leuk om te met één druk op de knop mee te kiezen.
Samenvattend: be out there! Dit is niet het moment om weinig van je te laten horen. Zorg dat je duidelijk en consistent je merkboodschap verspreid. Houd verbinding met je lokale gemeenschap, wee creatief en houd vaart in het verspreiden van berichten. Socials zijn hiervoor een ideale tool: relatief weinig inspanning, lage kosten, een groot bereik en extreem populair.
Ook jouw communicatie naar een next level brengen? Laat je zien. Of dat nu op social media is of met een originele post verzending… Zorg dat jouw bedrijf in beeld is. Nieuwsgierig? Kijk hier naar onze #blijfzichtbaar marketing pakketten.
Ook jouw communicatie naar een next level brengen?
