Onze nieuwe huisstijl

26 november, 2018

Eindelijk was het dan zover, ons eigen merk vernieuwd. Het heeft even geduurd en het kostte veel koppen koffie en sparring tussen onze content designers. Maar ons bedrijf heeft haar nieuwe jasje eindelijk aan!

We hebben voor ons eigen bedrijf nu ook een nieuwe huisstijl. Voor het ontwikkelen hiervan zijn we op dezelfde werkwijze te werk gegaan als die we inzetten voor klanten. Eerst hebben we de kernwaarden besproken en vervolgens hebben we gekeken naar wat er goed past bij ons als merk. We hebben goed gekeken naar de kleuren en of deze pasten bij wat wij als THE NEXT BRAND willen uitstralen. Vervolgens hebben we dit toegepast. Hieronder vertellen we je alles over onze kernwaarden en hoe we deze hebben toegepast in onze nieuwe huisstijl.

Kernwaarden

Bij de kernwaarden gaat het er om wat je als merk wilt uitstralen. Het is handig om drie vragen op een rijtje te zetten; Why, How, What. Met de antwoorden op deze drie vragen kom je uiteindelijk op de vraag; Wat willen we uitstralen? Hieronder zie je onze Why, How en What.

Why

We versterken je merk en organisatie vanuit de kern

How

  • Een team van experts samengesteld voor jouw specifieke behoefte
  • We zijn een partner die naast je staat
  • We zijn oprecht & kritisch, zoals je van je partner mag verwachten
  • We kijken naar het hele plaatje, naar wat de organisatie echt nodig heeft

What

  • We bieden altijd een oplossing die past en verrast
  • Van strategie tot en met creatie
  • Merkontwikkeling; intern en extern
  • Van training tot interne begeleiding
  • Marketing/Communicatie; one-stop-shop/full service

Wat willen we uitstralen?

We zijn een modern bedrijf dat werkt met professionals. Samenwerken staat centraal. We leren van elkaar en met elkaar. En willen kennis delen. We zijn een allround speler die bedrijven verder op weg willen helpen. Het beeldmerk zal dit uitstralen.

In de nieuwe huisstijl werken we met basiselementen:

  • Logo/beeldmerk
  • Lettertypes
  • Beeldelementen
  • Fotografie
  • Website

Beeldmerk

Ons huidige beeldmerk is vernieuwd. Het lettertype is strakker en streep loos. Het beeldmerk moet eenvoud en daarmee klasse, expertise uitstralen. De stijl die we uitstralen is strakker, moderner en meer eigentijds. Sterker en door de eenvoud van het nieuwe beeldmerk creëren we ook vertrouwen.

De focus gaat naar:

  • We zijn een sterk merk met;

Een stoere en robuuste uitstraling

Breed toepasbaar

Eenvoud met een achterliggende gedachte

Fotografie

We willen met onze nieuwe fotografie stijl de klant/lezer aan het denken zetten en verrassen. Net even anders kijken dan je in de eerste instantie zou doen. Bij de fotografiestijl die wij hebben aangenomen willen we de fun-factor en onze kracht van samenwerken laten zien. De THE NEXT BRAND partners zijn in een frisse en kleurrijke omgeving gefotografeerd. De foto heeft een scherpte/onscherpte effect om de focus goed te leggen op de persoon die wordt uitgelicht.

We zijn ontzettend blij met het resultaat en hebben hier dan ook een lange tijd naar toe gewerkt. Onze nieuwe huisstijl laat zien wat we als bedrijf willen uitstralen en laat zien wie wij als THE NEXT BRAND zijn. We hopen dat jij onze nieuwe huisstijl net zo mooi vindt als dat wij hem vinden!

 

 

laat je zien

Laat je zien16 juni, 2020Allemaal willen we de aandacht van de doelgroep. Informatie wordt afgevuurd, om te lezen, kijken, luisteren, downloaden of beleven. Jij wil de aandacht van jouw doelgroep vasthouden en het enthousiasme verhogen. En als het even kan het gedrag...

Pak je marketing op

Pak je marketing weer op18 mei, 2020Ook nu wil je jouw bedrijf laten groeien. Goed zichtbaar zijn bij de doelgroep is een belangrijk onderdeel van jouw strategie. In dit artikel lees je hoe je dit aanpakt.  Een lokaal administratiekantoor uit Maas en Waal gaat in 2020...

Gewoon Is Niet Gek Genoeg

Gewoon is niet gek genoeg! 17 oktober, 2019 Ondernemen is risico nemen dat weten we allemaal. Een veilige weg is er niet. Je kiest namelijk voor de nieuwe route. In marketingcommunicatie zien we vaak dat bedrijven toch voor de veilige weg kiezen. De weg die op lange...

Raak met Smaak

De geheimen van superniche-marketing 13 aug, 2019 Ijsverkopers houden deze regenachtige weken tijd over voor marketing activiteiten. Met de tikkende regen op de ijssalon met je team brainstormen over een nieuwe, opvallende actie. Ben jij mkb-ondernemer en ook op zoek...

Succesvol brainstormen

Succesvol brainstormen 11 april, 2019 Waarschijnlijk heb je zelf al wel eens gebrainstormd. Kort samengevat is dit niet meer dan in een groep zitten en met elkaar op ideeën te komen. Succesvol brainstormen is een heel effectief middel om sterke concepten te creëren....

Hoe schrijf je een krachtige tekst?

Hoe schrijf je een krachtige tekst?18 januari, 2019Hoe schrijf je een goed lopende tekst? Hieronder geven we je vijf tips die je helpen bij een vlotte tekst schrijven. Waarom een sterke tekst belangrijk is Een vlotte, krachtige en korte tekst is belangrijk voor het...

Een nieuwe merknaam bedenken

Een nieuwe merknaam bedenken10 januari, 2019Een goede merknaam is van groot belang. Het is het eerste wat mensen van jouw merk horen. En dit moet meteen goed zitten. Soms komt er bij een uitgebreide re branding een nieuwe bedrijfsnaam voor. Een nieuw bedrijf heeft...

Blog Marketing geheimen

Beïnvloeding van mensen is geen geluk of magie, het is psychologie. 22 augustus, 2019 Er zijn bewezen manieren die je helpen succesvol te worden als marketeer of verkoper. Vandaag nemen we je mee in de principes van Robert Cialdini. Hij bekijkt de kunst van het...

Het ondernemerschap

Het ondernemerschap 10 december, 2018 Het ondernemerschap Bij THE NEXT BRAND zijn we allemaal ondernemers. Sommige zien het ondernemerschap als een nieuw bedrijf oprichten, mensen die nieuwe markten betreden met bestaande of nieuwe producten of het binnen gaan van...

Rebranding van jouw merk

Rebranding van jouw merk 03 december, 2018 Rebranding houdt eigenlijk in dat je je merk opnieuw positioneert in de markt. Een herpositionering kan klein worden aangepakt, maar ook groot. Er is altijd een aanleiding voor een rebranding. Verandering komt niet vanzelf,...